Завдання для 9 класу (обсл.)
БІЛОУСІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ
І етап Всеукраїнської учнівської
олімпіади з трудового навчання
9 клас (обслуговуюча праця)
У завданнях 1–7 потрібно вибрати і позначити лише ОДНУ правильну відповідь.
1. Який показник якості виробу характеризує його зручність
у використанні?
А -
функціональність В
- технологічність
Б - ергономічність Г - екологічність
2. Який предмет
електротехнічної арматури зображено на малюнку?
А - ламповий патрон; Б - штепсельна вилка;
В - запобіжник; Г - вимикач
3. Визначте конструкційний матеріал
за його ознаками:
має характерний природний малюнок на поверхні зрізу, добре
зберігає тепло, легко займається та не проводить електричний струм, якщо сухий.
А – дерево; Б – скло; В – метал; Г - композиційний матеріал
4. Виберіть правильне визначення. «Неткані матеріали – це...»
А - текстильні матеріали,
виготовлені за допомогою
скручування окремих текстильних
волокон;
Б -
текстильні матеріали, виготовлені без застосування методів ткацтва;
В - текстильні
матеріали, виготовлені в процесі ткацтва;
Г - текстильні матеріали, виготовлені в процесі в’язання
5. Якими спицями в’яжуть шкарпетки,
рукавиці, шапки без швів?
А – закритими; В – кільцевими; Б - відкритими; Г- допоміжними
7.
Як називається шаблон деталі, виготовлений із цупкого матеріалу за заданими
розмірами та конфігурацією для виконання кривих ліній?
А – кресленик; Б - лекало;
В – викрійка; Г -
лінійка
У завданнях 8–12 потрібно встановити відповідність.
8.
Установіть відповідність між
поняттями швейного матеріалознавства та їхніми
тлумаченнями.
Б -
нитки основи – це...
В -
нитки піткання – це...
Г- пруг – це...
1 - нитки, розташовані
вздовж тканини;
2 - тонкі пружні
ворсинки обмеженої довжини;
3 - край тканини, що
не обсипається;
4 - нитки,
розташовані впоперек тканини
9.
Установіть відповідність між поняттями професійної орієнтації та їхніми тлумаченнями.
А - життєвий
план – це...
Б -
професійний план – це...
В -
мотиви вибору професії – це...
Г -
професійна придатність – це...
1 - підстава,
привід для якої-небудь
дії, вчинку;
2 - взаємна відповідність людини та її професії;
3 - уявлення
людини про бажаний
спосіб життя;
4-
обґрунтоване уявлення про
обрану галузь трудової діяльності, способи
оволодіння майбутньою професією
10. Установіть відповідність між назвами елементів тканини та їхніми позначеннями
А - нитки основи; Б – пруг; В - нитки піткання; Г- волокна
11. Установіть відповідність між назвами інструментів і
пристосувань для в’язання спицями та їхніми зображеннями.
А - трафарет; В - спиці; Б - ножиці; Г - шпильки
А - 1,5–2,5 см; Б -2–3 см;
В - 1 см; Г - 3–5 см;
1 - по лінії талії;
2 - по лінії низу
прямої спідниці;
3 - по лінії бокового зрізу;
4 - по лінії низу розширених до низу спідниць
У завданнях 13–15 потрібно навести розгорнуту відповідь
13. Розрахуйте суму розхилу виточок спідниці на лінії
талії, якщо півобхват талії – 34 см, прибавка до талії – 3 см, півобхват стегон
– 45 см, прибавка до стегон – 3 см.
14. Нанесіть на
кресленик прямої спідниці лінії моделювання спідниці, зображеної на малюнку.
15. Визначте
правильний перелік професій, які належать до типу «людина – природа» та мають
попит на ринку праці в Україні.
А - агроном, ландшафтний дизайнер, ветеринарний лікар;
Б -
генетик, адвокат, кліматолог;
В - оленяр, зоолог, конструктор;
Г - пасічник, слюсар, озеленювач
Обґрунтуйте свій вибір .