Завдання для 10 класу (обсл.)
БІЛОУСІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ
І етап Всеукраїнської учнівської
олімпіади з трудового навчання (технологій)
10 клас (обслуговуюча праця)
У завданнях 1–7 потрібно вибрати і позначити лише ОДНУ
правильну відповідь.
1. Доповніть
визначення. «Перетворення матеріалів
у вироби за
заздалегідь визначеною послідовністю та задля інтересів людини – це...»
А- проектування; В- конструювання;
Б –моделювання; Г- технологія виготовлення
3. Для якого виробу повітропроникність тканини є найважливішою властивістю?
4. Укажіть вид ткацького
переплетення, який утворює
блискучу поверхню тканини.
А –полотняне; В- атласне; Б- саржеве; Г- репсове
А- ланцюжок; В- петельний;
Б- штапівка; Г
козлик
6. Який елемент в’язання спицями зображено на малюнку?
А- вив’язування петлі з протяжки;
Б- вив’язування двох петель разом лицьовою
петлею:
В- вив’язування петлі з накидом за передню стінку петлі;
Г- вив’язування з однієї петлі двох
7. Як називають
деталі швейного виробу з розміткою для обробки та з’єднання?
А –заготовки; В - деталі крою; Б- напівфабрикати; Г-
частини виробу
У завданнях 8–12 потрібно встановити відповідність.
8. Установіть відповідність між критеріями, яким повинен відповідати виріб, та їхніми характеристиками.
А- ергономічність; Б- естетичність;
В- технологічність; Г- економічність
1- простота виготовлення;
2 - зручність у використанні;
3- привабливість, гармонійність
колориту;
4- витратність матеріалів, часу
9. Установіть
відповідність між мотивами вибору професії та їхніми характеристиками.
А- соціальні; Б- пізнавальні; В- творчі; Г- матеріальні
1 - прагнення бути оригінальним, робити відкриття;
2 - прагнення отримувати матеріальні блага;
3 - спрямованість на вищі загальнолюдські потреби;
4 - прагнення до пізнання змісту конкретної праці
10. Установіть
відповідність між назвами ткацьких переплетень та їхніми зображеннями.
А –сатинове; В- полотняне; Б- атласне; Г- саржеве
11. Установіть
відповідність між видами технік вишивання та їхніми зображеннями.
А - поверхнево-нашивні лічильні; Б
- поверхнево-нашивні вільні;
В -прозорі лічильні; Г - прозорі вільні
12. Установіть
відповідність між послідовністю виконання запошивного шва та відповідними зображеннями.
А - скласти і сколоти дві деталі тканини лицьовими сторонами всередину так,
щоб нижня деталь виступала на 0,7 см;
Б -обігнути зріз верхньої деталі
нижньою деталлю на 0,6 см, заметати і
зшити деталі;
В - видалити зметувальні стібки, обігнути шов у сторону верхньої деталі,
наметати та настрочити шов;
Г - видалити зметувальні стібки, припрасувати оброблювальний шов
У завданнях 13–15 потрібно навести розгорнуту відповідь
13.
14. Нанесіть на кресленик прямої спідниці лінії моделювання спідниці, зображеної на малюнку
15. Визначте, які із зазначених професій відповідно до умов
праці належать до праці з підвищеною моральною відповідальністю та мають попит
на ринку праці в Україні.
А- бібліотекар, кресляр, кравець;
Б -інспектор міліції, учитель, суддя
В -шахтар, водолаз, монтажник сталевих конструкцій;
Г - продавець, інкасатор, касир
Обґрунтуйте свій вибір