Завдання для 11 класу (обсл.)
БІЛОУСІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ
І етап Всеукраїнської учнівської
олімпіади з трудового навчання (технологій)
11 клас (обслуговуюча праця)
У завданнях 1–7 потрібно вибрати лише ОДНУ правильну відповідь.
1. На яку із
зображених декоративних подушок потрібно будувати кресленик викрійки в повному
розмірі, а не в половинному?
2. Укажіть
засоби праці для полегшення протягування голки через тканину та для захисту
пальців рук від поранення.
А - пальчатка; Б - ковпачок; В – накладанець; Г - наперсток
3. До якої групи властивостей тканин належать міцність, зминальність, драпірувальність?
А – механічних; Б – технологічних; В - гігієнічних; Г- оптичних
4. Які тканини забезпечують людині найкращу
теплозахисність?
А – шовкові; В
- лляні; Б - бавовняні; Г
- вовняні
5. Який шов зображено на малюнку?
А – ланцюжок; Б – стебловий; В - назад голку; Г- козлик
6. Який вид орнаменту зображено на малюнку?
А -
геометричний; Б - рослинно-геометризований;
В - антропоморфний; Г -зооморфний
7. Визначте
правильну ознаку переднього полотнища спідниці.
А - ширина переднього
полотнища більша, ніж заднього;
Б - виточки на
передньому полотнищі більші, ніж на задньому;
В - ширина
переднього полотнища така сама, як і заднього;
Г - за довжиною переднє полотнище більше, ніж заднє
У завданнях 8–12 потрібно встановити відповідність.
8. Установіть відповідність між назвами графічних зображень
предмета та їхніми зображеннями.
А - ескіз; Б
- кресленик; В -
технічний малюнок; Г-
художній малюнок
9. Установіть
відповідність між описом призначення приладів та їхніми зображеннями.
А - прилад для
нагрівання рідини;
Б - прилад для
укладки волосся;
В - прилад для
підтримки сприятливого мікроклімату приміщення;
Г - прилад для розігрівання та приготування різних страв
10. Установіть відповідність між способами розміщення орнаментальних мотивів на фрагментах виробів та їхніми зображеннями.
А - стрічковий; Б -вазонний; В - сітчастий; Г- розетковий
11. Установіть відповідність між назвами технологічних операцій в’язання спицями та їхніми схематичними зображеннями
А - рівномірне
добавляння петель; Б -
нерівномірне добавляння петель;
В - рівномірне убавляння петель; Г - нерівномірне убавляння петель
12. Установіть
відповідність між видами машинних швів та їхніми зображеннями.
А – накладний; Б - зшивний у розпрасування;
В -
упідгин із закритим зрізом; Г- подвійний
У завданнях 13–15 потрібно навести розгорнуту відповідь
13 . Розрахуйте кількість тканини, потрібної для пошиття зображеної на малюнку спідниці, якщо Сс = 50 см, Дв = 40 см при ширині тканини 1,5 м.
14. Нанесіть на кресленик прямої спідниці лінії моделювання спідниці, зображеної на малюнку.
15.Визначте правильний перелік професій, які належать до
перетворювального класу та мають попит на ринку праці в Україні.
А - контролер
технічного контролю, коректор, санітарний лікар;
Б - столяр,
швачка, в’язальник;
В - учений,
конструктор-модельєр одягу, реставратор;
Г - кресляр, реставратор, аранжувальник квітів
Обґрунтуйте свій вибір.