Завдання для 8 класу (обсл.)
БІЛОУСІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ
І етап Всеукраїнської учнівської
олімпіади з трудового навчання
8 клас (обслуговуюча праця)
У завданнях 1–7 потрібно вибрати і позначити лише ОДНУ правильну відповідь.
1. Із чого
починається проектна діяльність?
А-
визначення послідовності технологічних операцій;
Б-
визначення розмірів і форми виробу;
В-
визначення проблеми і вибору об’єкта праці
для проектування і виготовлення;
Г - визначення критеріїв, яким повинен відповідати
майбутній виріб
2.
Укажіть предмет електротехнічної арматури, який призначено для від’єднання від
електромережі за надзвичайних ситуацій.
3.
Виберіть правильний перелік текстильних матеріалів.
А-
пряжа, бісер, тканина, ґудзики;
Б-
тканина, намистини, неткані матеріали, стрази;
В
-пряжа, нитки, тканина, неткані матеріали;
Г -стеклярус,
тканина, шнури, неткані матеріали
4. Як
називається тканина, яку знято з
ткацького верстата?
А –вибілена; Б -сурова ; В –строката; Г- меланжева
5.
Який вид орнаменту зображено на малюнку?
А- геометричний ; Б - рослинний; В - антропоморфний; Г- зооморфний
6. Якими
петлями на спицях вив’язують хустковий візерунок?
А- лише
лицьовими ; Б -лицьовими і виворітними;
В- лише виворітними; Г - лицьовими з накидом
7. Виберіть
правильне визначення. «Приметування –
це...»
А
-закріплення підігнутого краю виробу стібками постійного призначення;
Б
-закріплення фурнітури на виробі стібками постійного призначення;
В
-закріплення підігнутого краю виробу стібками тимчасового призначення;
Г- закріплення малої деталі на великій деталі виробу тимчасовими стібками
У завданнях 8–12 потрібно встановити відповідність.
8. Установіть відповідність
між графічними поняттями та їхніми тлумаченнями.
А -технічний малюнок – це...
Б -художній малюнок – це...
В -ескіз – це...
Г - кресленик – це...
1 -
графічне зображення виробу,
виконане від руки без дотримання
масштабу, але з дотриманням його пропорцій і зазначенням розмірів;
2- графічне
зображення виробу, виконане
від руки кольоровими олівцями, фарбами тощо;
3 - графічне зображення виробу або його деталі, виконане за допомогою креслярських інструментів із зазначенням розмірів,
4 - зображення виробу в аксонометричній проекції, виконане від руки простим олівцем
9. Установіть
відповідність між типами та видами професій.
А-
«людина – техніка»;
Б- «людина – людина»;
В- «людина – природа»;
Г- «людина –
художній образ»
1 - геолог; 2 - слюсар; 3 - лікар; 4 - дизайнер
10. Установіть відповідність між сферами науки та їхнім змістом.
А- технологія;
Б -матеріалознавство;
В- швейне матеріалознавство;
Г- машинознавство
1 - наука про будову і властивості матеріалів, що
використовують для виготовлення
швейних виробів;
2 - наука про методи перетворення сировини, матеріалів у
готовий виріб;
3 - наука, що займається описом і теорією механізмів та
машин, теорією конструювання та розрахунку на міцність, технологією
машино-будування тощо;
4- наука про
матеріали, що використовують у певній галузі виробництва, діяльності
11. Установіть відповідність між назвами елементів в’язання гачком та їхніми
зображеннями.
А -ланцюжок ; В - стовпчик без накиду;
Б- півстовпчик; Г -
стовпчик з накидом
12. Установіть відповідність між
назвами ручних операцій
під час пошиття
швейного виробу та їхніми графічними зображеннями.
А -приметування;
Б-
зметування;
В-
заметування;
Г- обметування