вівторок, 12 квітня 2022 р.

Як українці зробили можливим перший політ у космос...

 Олексій Парновський: 

- Згадуючи Гагаріна, згадуйте українців, які зробили можливим його політ

https://thealphacentauri.net/120253-remember-ukrainians/?fbclid=IwAR2dDE6O9pQtoET7PdiRl0Q-oZ5WqKZbBOdWo0nq0V-mJ34bzE-BKTjlMVY

  12 квітня 1961 року Юрій Гагарін став першою людиною, яка полетів у космосі. Хоча, стрибками на батуті він туди не потрапив. Його несла модифікована МБР Р-7 під назвою Восток. І як і будь-яка техніка, Восток мав конкретні назви, які стояли за ним.

  Р-7 розробляв Сергій Корольов, який народився в Житомирі, Україна і офіційно вважався українцем. Основні двигуни РД-107 та РД-108 спроектував Валентин Глушко, який народився в Одесі, Україна і офіційно вважався українцем. Корольов і Глушко були заарештовані в 1938 році та засуджені до 8 років трудового табору за фальшивими звинуваченнями Так, росіяни 80 років тому заарештували та ображали українців. Так само, як вони роблять зараз.

  Українські інженери також розробили більшість критичних систем ракет-носителя «Восток», одноіменного космічного апарату, пускового комплексу та наземного сегменту. Систему оптичного прицілення розроблена заводом «Арсенал» у Києві, інерційну наведення – завод «Коммунар» у Харкові, елементи системи наведення – Харківський завод для електрозавода Ентс та Харківським інструментально-будівельним заводом імені Тараса Шевченка розроблено голосовий Науково-дослідним інститутом електромеханічних приладів, що також знаходиться в Києві, телеметрію виготовляли Львівський радіотехнічний завод "Ізмерітель" (замірювач), а парашутна система випробувала в Криму, біля Феодосії.

  Також один з 11 наземних вимірювальних постів знаходився в Криму поблизу Сімферополя Транспортер-еректор і сервісний кабін виготовляли Новокраматорський машинобудівний завод, заправляючі системи - Сумський машинобудівний завод, Маріупольський важкий машинобудівник, Харківський завод ТЕЦ Гнологічне обладнання. Космонавтів доставили на пускову площадку у спеціально модифікованому (для розміщення космонавтів у скафандрах) автобусі ЛАЗ-695В, виробнику Львівського автобусного заводу.

  Таким чином, політ Гагаріна не можна відзначати як виключно російське досягнення. Без українського вкладу Гагаріну єдиним способом потрапити до космосу було б реально важко батути.